LAGUNEN II

Grand Opening blogg

Endelig! Etter to år med omfattende byggeaktivitet har vi åpnet 15.000 kvm med nye og spennende konsepter.

Nå er Zara i Lagunen! Over to etasjer, med egne avdelinger for dame, herre og barn. Her åpner et fashionhus i internasjonal klasse. Her finner du alt fra sesongens store trender til tidløse klassikere, et nytt must-stop for alle som elsker mote.

I 4. etasje finner du Kid, nå med sin største butikk i hele landet. På nær 2000 kvadratmeter kan du utforske hele sortimentet fra tekstiler og sesongens nyheter til deres nye satsing på møbler som gjør det enkelt å fornye hjemmet. Et helt univers av inspirasjon, samlet på ett sted.

Og det stopper ikke der. Med en utvidelse på hele 15.000 kvadratmeter knyttes Nedre Torg tettere til resten av senteret og åpner for en helt ny restaurantverden.

Her møtes smaker og stemninger: det asiatiske universet hos Sabrura og TeaOlogy x Ochaya, hvor sushi og te kompletterer hverandre, Cactus med sine friske tacos, Burger King med flammegrillede favoritter, og direkte fra Seattle, Starbucks, med alt fra signaturkaffe til lattes og frappuccinos.

Den bymessige strukturen, med parkering under bakken, utadvendte fasader, gater og torg, gjør Lagunen til et levende miljø i konstant utvikling. Et sted der du kan handle, smake, oppdage og dele gode øyeblikk.

Grand Opening Lagunen II, nye konsepter

ZARA

Moteutvalget i Lagunen løftes til nye høyder med åpningen av Norges største Zara-butikk.

På hele 3800 kvadratmeter inviteres du til en butikkopplevelse i internasjonal klasse, et motetilbud som tidligere krevde en tur til Europas storbyer. Nå finner du et enda bredere sortiment, sesongaktuelle kolleksjoner og en handleopplevelse som speiler det beste fra kontinentets motehovedsteder, med sine inspirerende konsepter for dame, herre og barn – samlet i en romslig, sofistikert atmosfære.

Grand Opening Lagunen II, nye konsepter

KAPPAHL

Kappahl løfter handleopplevelsen med en helt ny og forbedret butikk, et oppgradert konsept med mer inspirasjon, mote og kvalitet for hele familien. Butikken introduserer også Second hand, slik at klær kan få leve litt lenger.

Grand Opening Lagunen II, nye konsepter

KID

I fjerde etasje finner du nå Norges største Kid- butikk, et inspirerende rom der tekstiler, møbler og interiør spiller sammen på helt nye måter. Her møter du både alt det kjente og kjære fra Kid, og deres nye konsept Kid Extended, som for første gang samler møbler og interiør under samme tak. Den nye butikken er bygget for å inspirere – med soner dedikert til ulike stemninger, fargepaletter og livsstiler.

Her kan du utforske sesongens nyheter, føle på materialene og prøve møbler i ekte miljøer. Resultatet er en butikk som ikke bare selger produkter, men idéer – om komfort, atmosfære og hverdagslykke. Fra sengetøy og gardiner til møbler, puter og dekor, alt er samlet for å gjøre det enklere å skape et helhetlig og personlig hjem.

Med denne satsingen befester Lagunen sin posisjon som Vestlandets mest komplette destinasjon for hjem og interiør.

Burger King

BURGER KING – Home of the Whopper

Kongen er på plass i Lagunen! Her får du de klassiske flammegrillede burgerne som har gjort kjeden kjent verden over. Burger King har i dag over 18.000 restauranter i verden, og serverer 2 milliarder Whoppere årlig.

Enten du vil ha en rask lunsj, et enkelt middagsmåltid eller bare en pause i shoppingen, her finner du noe for enhver smak. På menyen står velkjente burgere, laget på åpen flamme for den karakteristiske grillsmaken, sammen med et utvalg av sideretter og drikke.

Grand Opening Lagunen II, nye konsepter

STARBUCKS – Direkte fra Seattle

Hos Starbucks får du den internasjonale kaffeopplevelsen mange kjenner og elsker. Her finner du favorittene som har gjort Starbucks til et globalt ikon med et bredt utvalg av lys- og mørkbrent kaffe, nybrygget te og klassiske signaturdrikker som Frappuccino og Refresha.

Grand Opening Lagunen II, nye konsepter

CACTUS - Fast, fresh tacos

Cactus serverer ekte, frisk og fargerik tacos, laget fra bunnen av. Her finner du sprø tortillaer, friske råvarer og krydrede smaker med inspirasjon fra Mexico. Du får smakfulle retter som gjør det enkelt å spise både sunt og godt, enten du tar maten med deg eller setter deg ned for å nyte den i restauranten. Et friskt innslag i Lagunen for alle som setter pris på ekte street food laget med kvalitet i fokus.

Grand Opening Lagunen II, nye konsepter

SABRURA - Asiatisk street food

Sabrura har endelig kommet til Lagunen! Den norske restaurantkjeden er kjent for sin populære buffet med «spis så mye du vil». Konseptet er uformelt med fokus på småretter som gjør det enkelt å prøve mye forskjellig. Her finner du fersk sushi, fargerike poke bowls, sprø vårruller og varme nudelretter laget av kortreiste råvarer. Sabrura gjør sushi og asiatisk mat tilgjengelig for alle, uten at det går på bekostning av smak. En opplevelse som både metter og inspirerer.

Grand Opening Lagunen II, nye konsepter

TEAOLYGY x OCHAYA – The Matcha

Hos TeaOlogy x Ochaya møtes lidenskapen for nykokt te og bubble tea med japansk matcha og delikate bakevarer. Resultatet er en balansert og smakfull kaféopplevelse laget med omtanke og rene råvarer.

Lagunen 40 år, 1985-2025

FAKTA LAGUNEN II

  • 107 løpemeter med prefabrikerte betongsøyler i parkeringsetasjen
  • 1.045 løpemeter stålsøyler
  • 2.045 meter stålbjelker
  • 850 kvm prefabrikerte vegger
  • Lagt over 1.236 hulldekker, ca. 11.000 kvm
  • Støpt ca. 2.000 kubikkmeter med betong og lagt 330 tonn med armering
  • Det er murt 1.000 kvm med leca vegger
  • Det er tekket 3.500 kvm med takpapp
  • 200 tonn med glass og gjenbrukt og kortreist aluminium til fasadene
  • Brukt ca. 3.000 liter maling
Lagunen II skisser